האם במרץ הקרוב יזכו תושבי מודיעין לעלות על הרכבת המהירה ולהגיע לתל אביב ולירושלים בתוך דקות? בניגוד לדוח מבקר המדינה האחרון, שצפה דחייה של לפחות תשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר, שר התחבורה ישראל כץ מכריז כי קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א ייפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח. במסגרת מגה הפרויקט תחובר מודיעין לתוואי הרכבת. עבודות לשדרוג והרחבת תחנת הרכבת 'פאתי מודיעין' כבר החלו והן בעיצומן. בעיריית מודיעין מכבים רעות מציינים כי זמן הנסיעה המתוכנן בשעות השיא צפוי לעמוד על כ-17 דקות, בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה בירושלים.
באוקטובר האחרון פרסם דוח מבקר המדינה כי על אף המגמה לסיים את פרויקט הקו המהיר ירושלים-ת"א במרץ 2018, גורמים במשרדי האוצר והתחבורה העריכו שהעבודות יסתיימו בסוף שנת 2019. אך השר כץ טוען כי הרכבת תפעל בעוד כשלושה חודשים.
"הבטחתי ואני מקיים", מסר השר כץ, "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו".
Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים.
בעיריית מודיעין מכבים רעות מציינים כי "לפני כחצי שנה החלו העבודות לפרויקט 'קשת מודיעין', הכולל מסילת רכבת המחברת את מודיעין אל הקו המהיר לירושלים. במסגרת העבודות, אותן מבצעת רכבת ישראל, בימים אלה מונחת מסילת הרכבת באורך של כ-2.5 ק"מ בין תחנות הרכבת במודיעין לקו המהיר לירושלים. הפרויקט, בתקציב של כ-330 מיליון שקלים. חיבור העיר מודיעין לקו המהיר לירושלים, צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי העיר, כאשר תדירות רכבות הנוסעים בקו מודיעין-ירושלים האומה צפוי להיות 2 רכבות לכל כיוון בשעות שיא בזמן נסיעה של כ-17 דקות בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה".
"במסגרת הפרויקט", מספרים בעיריית מויעין מכבים רעות, "מבוצעות עבודות לשדרוג והרחבת תחנת הרכבת 'פאתי מודיעין', בימים אלה ניתן כבר לראות את העבודות להקמת גשר הולכי רגל וחניון חדש בסמיכות לכביש 431 (מדרום לתחנת פאתי מודיעין) שיכיל כאלף מקומות חניה נוספים, וייתן מענה הולם למצוקת החנייה במקום. כמו כן, במקביל נערכות עבודות להקמת גשרי הרכבת, הקמת קירות תומכים, הנחת מבנה תחתון למסילה, זאת לצד הקמת המערכות הנדרשות במעבר התת קרקעי".
ממשרד התחבורה נמסר כי בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא. בשבוע הבא צפוי לערוך השר כץ את נסיעת מבחן הראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין.
תגובות