הבוקר, שלישי, נערכה נסיעת מבחן בקו המהיר של הרכבת החשמלית ירושלים-ת"א, שצפוי לפעול בעוד כחודשיים וחצי – 30.3.18. הנסיעה נערכה בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בניגוד לדוח מבקר המדינה האחרון, שצפה דחייה של לפחות תשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר, שר התחבורה ישראל כץ הכריז כי קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א ייפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח. במסגרת מגה הפרויקט תחובר מודיעין לתוואי הרכבת. עבודות לשדרוג והרחבת תחנת הרכבת 'פאתי מודיעין' כבר החלו והן בעיצומן. זמן הנסיעה המתוכנן בשעות השיא צפוי לעמוד על כ-17 דקות, בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה בירושלים.
לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים.
בעיריית מודיעין מכבים רעות ציינו "לפני כחצי שנה החלו העבודות לפרויקט 'קשת מודיעין', הכולל מסילת רכבת המחברת את מודיעין אל הקו המהיר לירושלים. במסגרת העבודות, אותן מבצעת רכבת ישראל, בימים אלה מונחת מסילת הרכבת באורך של כ-2.5 ק"מ בין תחנות הרכבת במודיעין לקו המהיר לירושלים. הפרויקט, בתקציב של כ-330 מיליון שקלים. חיבור העיר מודיעין לקו המהיר לירושלים, צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי העיר, כאשר תדירות רכבות הנוסעים בקו מודיעין-ירושלים האומה צפוי להיות 2 רכבות לכל כיוון בשעות שיא בזמן נסיעה של כ-17 דקות בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה".
"במסגרת הפרויקט", מספרים בעיריית מויעין מכבים רעות, "מבוצעות עבודות לשדרוג והרחבת תחנת הרכבת 'פאתי מודיעין', בימים אלה ניתן כבר לראות את העבודות להקמת גשר הולכי רגל וחניון חדש בסמיכות לכביש 431 (מדרום לתחנת פאתי מודיעין) שיכיל כאלף מקומות חניה נוספים, וייתן מענה הולם למצוקת החנייה במקום. כמו כן, במקביל נערכות עבודות להקמת גשרי הרכבת, הקמת קירות תומכים, הנחת מבנה תחתון למסילה, זאת לצד הקמת המערכות הנדרשות במעבר התת קרקעי".
תגובות