רונית לחמי (42) נשואה ואמא לשלושה ילדים, מתגוררת במודיעין, מנהלת מזה שבע שנים את "חגיגולה. חגיגה של עוגה" – עסק שמתמחה בעוגות מעוצבות בבצק סוכר, ונשיקות ממותגות. לפני פתיחת העסק היא ניהלה בית ספר לשחייה בירושלים. לחמי היא בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות, דבר שהיא מעידה שמשפיע על עבודתה. למרות ניהול העסק היא מוצאת זמן לתרומה לקהילה ומעבירה סדנאות בהתנדבות לעמותת נוער בסיכון ותורמת נשיקות לאירועים של משפחות קשות יום.
להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון
איך נולד הרעיון של הקמת העסק?
"לא חזרתי לעבודה אחרי הלידה של הילד השלישי. חיפשתי את עצמי, ובמקביל החלטתי לפנק את הילדים שלי בעוגות מיוחדות ליום הולדת. קניתי ספר לעיצוב בבצק סוכר והתאהבתי בחומר. משם הכל היסטוריה. הלכתי ללמוד בכל מיני סדנאות, וזה לאט- לאט התפתח לעסק".
איך השגת את הלקוח הראשון?
"עשיתי עוגת יום הולדת לבת שלי, ופרסמתי את התמונות בפייסבוק, וחברה שראתה את הפרסום הזמינה אצלי. משם זה עבר מהפה לאוזן והתחיל לרוץ בליווי של המשפחה, ושל בעלי המהמם, ואפילו של השכנים שלי שתפחו פה במשקל כי כולם טעמו את מה שהכנתי".
איך את מבדלת את עצמך?
"אני רואה מה עושים מסביב ועושה משהו אחר. אני מחפשת כל הזמן לחדש עם דברים שעדיין לא נעשו. אני מסתכלת מה יש סביבי ומחפשת באינטרנט השראות מחו"ל בעיקר. לאו דווקא מעוגות, אלא מכל מיני תחומים, לדוגמא כל מיני עבודות יצירה ולא משנה מאיזה חומר, אני מחפשת איך להביא את זה למתוק. אני משקיעה בזה הרבה מחשבה. כל חג יוצא מוצר חדש. לפורים האחרון עשיתי ארנב עם נשיקה של גזר בטעם משמש. או קוף שמחזיק בננה בטעם בננה. אני מחפשת איפה לחדש. השנה נכנס מרשמלו לתוך הסל שלי. לפני שנתיים הכנסתי את הקרמבו. כל שנה אני מנסה לשדרג, לשפר או להוציא משהו חדש".
איך את משווקת את עצמך?
"מפה לאוזן בעיקר, בפייסבוק שעובד נהדר והאפליקציה של מודיעין וקבוצות נטוורקינג".
כמה מהזמן שלך מופנה לשיווק וכמה לעבודה עצמה?
"כמעט 50-50 כי השיווק דורש הרבה. לעצב מודעות, לצלם תמונות ולפרסם אותם בפייסבוק זה לוקח זמן. בנוסף אני עושה שיתופי פעולה עם קולגות שלי מהעיר".
כמה העבודה הקודמת שלך עזרה לך בניהול העסק?
"אין קשר בין בריכה למתוקים, אבל ניהול זה ניהול. בגלל שהדרכתי הרבה מאוד שנים, אני מעבירה היום סדנאות בכיתות תקשורת בבתי הספר במודיעין, באקי"ם, בימי הולדת, צהרונים שעושים קייטנות. שם למדתי להדריך וניהול זמן בעיקר".
מה ההבדל בין העסק בשנתו השביעית, לבין מה שהיה בשנה הראשונה?
"כמות הטלפונים שנכנסת, הפרגונים, הלקוחות שחוזרים שזה הכיף הכי גדול, והזרימה של כל הדברים. היום הכל הפך להיות סוג של אוטומט. אני מקבלת הזמנה אני יודעת מתי אני צריכה להכין, מתי להכניס לתנור, הכל הרבה יותר זורם. הכל מאוד מתכונן לעומת השנה הראשונה שהייתה לא קלה, גם השיווק וגם ההחלטה להיות עצמאית".
איך צברת ידע על ניהול עסק?
"עשיתי קורס של מט"י שעזר מאוד. הצטרפתי לקבוצת נטוורקינג ושם קיבלתי כל מיני כלים. סיעור מוחות עם חברות לכל מיני מצבים של איך אחרים מגיבים ואיך אני צריכה להגיב, ואיך אני לא צריכה להגיב. הרבה ניסוי".
מהן שאיפות המקצועיות שלך?
"שהעסק ימשיך ויצמח. בעתיד הייתי שמחה שתהיה חנות בוטיק יפה קטנה של נשיקות מעוצבות ועוגות, אבל זה לא על הפרק כרגע".
איזה טיפים יש לך לעצמאיות בתחילת הדרך?
"המון סבלנות ולהאמין בעצמך, למרות מה שאומרים סביב. לפי התגובות וההזמנות תוכלי לדעת אם המוצר טוב, למרות שאם את מאמינה במוצר הוא יצליח".
תגובות