בית הספר 'היובל' התחדש לאחרונה בשני מרחבי לימוד חדשניים, נפתחו השבוע בבית ספר "היובל", במסגרת תוכנית M21 של העירייה בשיתוף משרד החינוך. מרחבי הלימוד החדשים מאפשרים ליצור חווית למידה מעמיקה ויצירתית בבית הספר, אשר מקדם את מקצועות ה-'STEM': מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.
במרחב החקר "לוגי "ECOמוזמנים התלמידים לחלום, לחקור וליזום בצוותים. המרחב מזמן לתלמידים גירויים ללמידה, כולל פינות חקר ועבודה במרחבים שיתופיים ודינמיים. כמו כן, במרחב ישנו חלל פרזנטציה המשמש להצגה של תהליך החקר ושל תוצאותיו היזמיות. למרחב התצוגה היבט משמעותי נוסף בהיותו כלי המקרין על חיזוק תחושת המסוגלות והשייכות של תלמידי בית הספר.
רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין?
הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון
במרחב, אשר נקרא "לוגיTECHNO ", רוכשים התלמידים כישורים טכנולוגיים, לצד פיתוח יכולות תכנון וחשיבה מחוץ לקופסה. התלמידים מתכנתים רובוטים ומתנסים בבניית מודלים ובאתגרי הנדסה שונים. כמו כן, במרחב משקפי VR (מציאות מדומה), המהווים חלק מהלמידה ומאפשרים לתלמידים לצפות בתהליכים המתרחשים בתוך גוף האדם, לחוות עולמות רחוקים ולהצטרף למסע מופלא בין כוכבים במציאות אחרת. מרחב המולטימדיה החדש אף יעשיר את חוויית הלמידה בתחומי דעת נוספים, כמו מסע בזמן בתקופות שונות בהיסטוריה ובמקומות שונים בארץ ובעולם.
כזכור, תוכנית M21 החלה במודיעין בחודש מאי 2018, לאחר שמשרד החינוך אישר את הבקשות לתוכנית עבור 16 בתי ספר בעיר. מטרת התוכנית היא לייצר מרחב לימודי חדשני, מתקדם ומעורר חשיבה וסקרנות, התואם את רוח הלמידה של המאה ה-21. בפרויקט זה לוקחים חלק שלל אנשי מקצוע מעולמות התכנון והביצוע, ובהם אדריכלים או מעצבים אשר בחרו עם מנהלי בתי הספר את החזון והקונספט של מרחבי הלימוד, וכן אנשי תשתיות ובינוי. כולם פועלים תחת פיקוח ובליווי צמוד של אגף מבני ציבור בעירייה.
רונית רביזדה, מנהלת בית הספר 'היובל': "על הקיר בחדרי בחרתי לכתוב אמירה של פיטר דרוקר, 'הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא להמציא אותו'. אמירה זו משקפת את התפיסה שבית הספר מוביל. אנו מאמינים כי ההנעה הפנימית של התלמידים גדלה כאשר הלמידה נעשית תוך יצירת פרויקט משותף. תהליך הלמידה מגוון, ומתבצע במליאוֹת, בצורה יחידנית ובקבוצות עניין קטנות, שבהן תלמידים מתנסים, עורכים ניסויים ותצפיות, חוקרים ויוצרים. המורה פוגש את התלמידים בזירות למידה שונות והופך למנחה, שואל שאלות ומכוון את הלמידה. תהליך זה, ועבודת הצוות בין התלמידים, מטפחים את היכולת להשתלב בכל מקום, לעבוד על רעיון ולקדם אותו. המורה יוצר את הגירוי, מניע אותם למחקר ומלווה אותם כמומחה בעל ידע".
ראש העיר, חיים ביבס: "מרחבי הלמידה החדשניים שאנו מקמים בבתי הספר מייצרים סביבה לימודית יצירתית ומאתגרת, המתאימה לרוח הלמידה של המאה ה-21. באמצעות המרחבים התלמידים יוכלו ללמוד בשיטות מאתגרות היוצאות מהקופסה. החינוך של הילדים שלנו נמצא תמיד בראש סדר העדיפויות, ואנחנו נשקיע בהם כמה שרק אפשר".
תגובות