עצמאים מצליחים מספרים לי, שסוד הצלחתם טמון בהתמחות בפסיכולוגיה שרכשו.
"כדי להבין מה קורה בראשו של הלקוח הפוטנציאלי, צריך להיות פסיכולוג, אנתרופולוג וגם סוציולוג". אחרי מחקר עצמאי בן שנים, התברר להם שהלקוח קונה מהבטן.
איך זה עובד?
בשלב הראשון של היחסים שלכם, הלקוח הפוטנציאלי לא תמיד קונה את הניסיון רב השנים שלכם, או המקצועיות וההשקעה בו.
בעל עסק שלא ינסה להבין את הראש/הבטן של העומד מולו, עצמאי שיתחפר בשוחות ההיגיון וינפנף ב"הוא לא יודע מה העלויות שכרוכות בשירות, הוא לא מבין את העבודה המושקעת במוצר הסופי שתפרנו לו", סופו שיתמעטו לקוחותיו.
לעתים נדמה שהלקוח הוא כמו ילד; התנהלות אפקטיבית מול ילד היא, שלא מספרים לו הכול. דואגים שהילד יקבל את הטוב ביותר, מבלי לדעת כמה עמלנו מאחורי קלעים. זה לא רלוונטי בשלב הזה. בדרך כלל הילד גם לא שולח אליכם משאית מדליות, במיוחד כשמגיעות התוצאות הטובות.
נסו לספר לילד שלכם, שלטובתו אתם מגבילים לו 'זמן מסכים' ו'חברים', ושלטובתו אתם מתעקשים שיעשה 'חובותיו בבית הספר ובבית', והילד לא יקנה. גם הלקוח לא יקנה בשלב הראשוני של היחסים שלכם, אם תספרו לו כל זאת. אבל כשהילד יגיע לגיל 30, ויהיה מפרנס מוצלח ובעל משפחה לתפארת, רק אז הוא יתחיל להבין את המניעים שלכם, את ה"מאחורי הקלעים" שלכם. זה כבר השלב השני ביחסים עם הלקוחות שלכם.
Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
בשלב השני של מערכת יחסים מוצלחת וארוכה עם הלקוח, הוא כבר מספר לעצמו איזה נהדר הוא שבחר אתכם, ויוסיף לעצמו טפיחה על השכם, בדמות כל המעלות שלכם שייפרסו בפניו: זה יכול להיות הניסיון רב השנים שלכם או אם אתם חדשים בתחום אז יהלל את האנרגיות או החדשנות. זה יכול להיות הזמן הרב שהשקעתם בו או התקתוק המקצועי קצר המועד, בו סיפקתם לו את מה שקיבל. בדיוק כמונו כשגדלנו והתחלנו להפליג בסיפורים נוסטלגיים על הורינו, שהכריחו אותנו לשבת שבוע שלם בלי לצאת, כדי לשנן את לוח הכפל. כיום, הפלא ופלא, אנחנו מומחים ללוח, "נו, נו, תשאלו אותנו כמה זה 6 כפול 7". הרי אם תקפצו אלינו במכונת הזמן לגיל 10, תהיו בטוחים שלא נספר ניסים ונפלאות על ההורים, שמתעקשים שנלמד את כפולות ה-8.
כל עצמאי מצליח יספר לך שאין "זבנג וגמרנו". יש מערכת יחסים ארוכה עם לקוחות, מערכת יחסים שיודעת עליות ומורדות, אבל אם ננקוט בעקביות ונבין את השלבים השונים, זה יבטיח לנו עסק משגשג שאנו נהנים לעבוד בו לאורך שנים.
ריקי אחדות,
כתיבה שיווקית ונראות דיגיטלית,
מתגוררת במודיעין.
תגובות