טליה כהן אבוטבול (44) ממודיעין, אמא לשלושה (9, 14, 17) בעלת העסק "טליה עיצוב פנים ותאורה" מזה 17 שנים. לפני כארבע שנים, ומרגע שילדיה בגרו והפכו עצמאיים יותר פתחה מחסן תצוגה באזור המחסנים של קיבוץ הראל, ומאז העסק ממריא ומגיע להישגים מרשימים.
"לפני 17 שנים למדתי עיצוב. התאהבתי בתחום התאורה במסגרת פרויקט שהייתי צריכה להגיש כסטודנטית ופתחתי את העסק כשהיה לי ליין של גופי תאורה שאני עיצבתי", מספרת כהן אבוטבול. "הייתי צריכה להחליט אם לפנות לתחום עיצוב הפנים או לתחום התאורה. בסופו של דבר החלטתי לא להפריד בין שני התחומים והעסק הוא גם וגם".
למה יצאת לעצמאות?
"מאז שהייתי צעירה ידעתי שמשרה של 8:00 עד 17:00 לא מתאימה לי. יש לי בעיה עם קבלת סמכות ואני מאוד אוהבת את החופש ליצור ולעשות דברים שהם לא תמיד במסגרת שעות העבודה המקובלות. להיות עצמאית היה מהלך טבעי עבורי".
איך זה להיות אמא ובעלת עסק?
"כשהילדים היו יותר קטנים לא אפשרתי לעצמי את היציאה מהבית, והעבודה פיזית נעשתה אצלי בבית או בבתים של לקוחות. היום הילדים חלק בלתי נפרד מהעסק. הם עוזרים לי לצלם דברים, הם מגיעים בחופשים להעמיס סחורה ולסדר תצוגה. אני מאוד אוהבת להשאיר אותם מעודכנים".
יש תחרות עצומה בתחום. איך את מבדלת את עצמך?
"בשוק יש המון מעצבות מוכשרות, זה תמיד מאוד כיף לראות את העבודות שלהן, ללמוד מהן ולקבל השראה. אחד הדברים שאני מאוד גאה בו זה הבידול כמומחית לתאורה, שזה שירות נוסף שאני מעניקה ללקוחות שאני מלווה, שזה הידע העצום שרכשתי במהלך כל השנים שתכננתי תאורה והתאמתי גופי תאורה בפרויקטים שלי".
איך את משווקת את העסק?
"רשתות חברתיות היום הם פלטפורמה מעולה לשיווק. אני יכולה להגיד לך שקולגות שעובדות איתי הן לקוחות נאמנות מאוד שזה אחת הגאוות הכי גדולות שלי. אני עובדת עם המון מעצבות פנים שמגיעות עם הלקוחות שלהן. בנוסף יש לי גם שתי חנויות במרמלדה מרקט, הראשונה של קולקציית התאורה, והשנייה נפתחה לפני כשלושה חודשים, בתחום האקססוריז לבית. וכל מה שקשור לעולם הדיגיטל אני שם".
איך השגת את הלקוחה הראשונה?
"הלקוחה הראשונה הייתה אמא בגן של הבן שלי. העסק היה בחיתולים ואפילו עוד לא הוצאתי תיק במע"מ. היא הזמינה אותי לבוא ולתת לה ייעוץ בבית על קפה. היא הייתה מקסימה ופרגנה לי עם שאר האימהות בגן".
האם יש קושי בניהול עסק באזור מודיעין?
"כל דקה וחצי בערך יוצאים טרנדים חדשים והעולם מתפתח בקצב מטורף וצריך להיות כל הזמן בעניינים בתחום העיצוב ולהפתיע. זה קשה מאוד".
Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
איך את מתמודדת עם תחרות של חנויות און ליין מסין?
"זה קשה בגלל הקטע של התמחור. אבל אני יכולה לומר שלקוחות מגיעים אלינו עם מוצרים שרכשו באתרים בחו"ל כדי שנתקן אותם, ושניתן להם טיפים איך להשתמש במוצר, אבל התחרות היתה קיימת כל הזמן. אז לי זה לא מפריע, זה רק מעלה את המכירות".
לפני ארבע שנים פתחת את מחסן התצוגה. איך זה היה לצאת מהבית?
"מדהים. כי יש הפרדה ברורה. כשאני קמה למקום משלי שבו נעשית כל ההתנהלות העסקית שלי, זה דבר גדול וזה הביא להצלחה עסקית. המעבר אפשר לי לצמוח ולהיות יותר פרודוקטיבית".
מהן השאיפות המקצועיות שלך?
להגדיל את מחזור המכירות משנה לשנה, שיכירו את העסק כמה שיותר אנשים, להגיע לכמה שיותר בתים, גם בתחום עיצוב פנים וגם בתחום התאורה. ושתמיד יהיו לנו לקוחות מרוצים".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
טליה מעצבת נפלאה,שמה לב לפרטים הקטנים עד הקטנים ביותר,נותנת ללקוחות טיפים מעולים שלא חשבו עליהם,
כשמקצועיות ושירות נפגשים.
כתבה נהדרת
ענת בג׳רנו מעצבת ואדריכלית פנים
טליה מעצבת מקצועית מוכשרת ויצירתית. נפלה בחלקי הזכות להכירה כקולגה – ממליצה בחום המחסן לגופי התאורה מרשים ועם המון השראה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
איזה מקסימה !