בית הספר נתיב זבולון ערך השבוע יריד מדע מיוחד שכלל הצגה של תופעות מדעיות ופיזיקליות, המהוות הזדמנות ללמידה עבור הילדים. בבית הספר מספרים כי התלמידים וההורים עברו בתחנות הפעלה חווייתיות ולמדו על תופעות מדעיות מעניינות תוך כדי פעילות יוצרת ברוח החג. כך למשל, למדו על סביבונים, האפקט של סיבוב וצבעים, משמעות האורות וצללים, תופעות של שיווי משקל ועוד. את היריד הפעילו צוות המורות למדעים בריכוזה של חנה דרזנר, ותלמידי פרויקט "מצוינות 2000" במדעים מכיתות ה'-ו'".
בנוסף, התקיימה בין הכיתות תחרות בניית חנוכיות מחומרים ממוחזרים. כל כיתה נתבקשה לאסוף חומרי מחזור, וביום היריד התלמידים תכננו ויצרו חנוכיות מחומרי המחזור, כאשר החנוכיות היו צריכות לבטא נושא מדעי כלשהו. הכיתה הזוכה הייתה כיתה ה'2 שבנתה חנוכייה יצירתית ומיוחדת בנושא מערכת השמש.
בתוך כך, תלמידי חוט השני למדו במדעים על סלעים וקרקעות. במסגרת שיעורי מדעים וטכנולוגיה בביה"ס חוט השני, לומדים התלמידים לעומק על סלעים קרקעות. התלמידים עוסקים בנושא באופן חוויתי ופעיל, על ידי משחקים הנעשים בצוות ובקבוצות, באמצעותם הם גם מסבירים על הנושא ומציגים אותו. תלמידי כיתות ה' למדו גם אודות משאבי הטבע, סלעים וקרקעות והתעמקו בסוגי הקרקעות בסביבתם הקרובה בעיר, בארץ ובעולם.
תלמידי שכבת ו' הבוגרת, התעמקו במדעים בנושא אנרגיה והכינו דגמים ומודלים של תחנות כוח להפקת חשמל. הדגמים הינם של תחנות כוח הפועלות באמצעות קיטור הנוצר משריפת פחם וכן תחנות הידרואלקטריות, סולאריות ותחנות הפועלות באמצעות רוח. הדגמים מוצגים כעת בתערוכה ססגונית בכניסה לבית הספר.
כוכי פרל, רכזת מדעים בחוט השני: "הכנת דגמים הינה דרך מצוינת להערכה חלופית בה התלמידים מחויבים להכיר את המרכיבים השונים, ואת המנגנונים על מנת להגיע לתוצר מתאים. באמצעות הדגמים, נוצר תהליך של למידה והבנה אמיתיים וכן יישום של הידע התאורטי הנלמד בשיעורים".
תגובות